TREBALLAR?
TU POTS ACONSEGUIR FEINA Imagina que acabes d'aconseguir un lloc de treball, el de Product Manager, i has de llençar al mercat un nou producte. hauràs de vendre grans quantitats, tan sols una unitat.
Primer has de conèixer bé aquest producte que llançaràs. Aprofundeix en les seves característiques.
I a continuació analitza on i com vendràs aquest producte.
¿ On vendre aquest producte que ets Tu? Respon als anuncis de la premsa que et puguin interessar. trobes el que desitges. Fes una relació de totes les persones (amics, família, exprofessors, excompanys de treball, excaps, etc.) que coneixes ia qui et pots dirigir explicant-los que busques un lloc de treball i passa'ls el teu currículum. Les relacions personals, funcionen més del que ens pensem.
I ara ¿ com vendre aquest producte que ets Tu?, A través del currículum i l'entrevista, utilitzant les quatre fases de la venda, la teva venda: atenció, interès, desig i remat.
El currículum és la ferramenta més important en aquest procés.
A la simple vista del currículum has de captar “l'atenció” de la persona que l'hagi rebut.
La seva lectura ha de mantenir “l'interès” de qui l'ha rebut.
El “desig” de conèixer qui hi pugui haver després d'aquest currículum farà que et citin per mantenir una entrevista.
Finalment hauràs de ser tu que a l'entrevista gestions la rematada per aconseguir el lloc.
El currículum
Ha de ser el mirall del teu historial acadèmic i professional. És la teva targeta de presentació, ja que tu ho saps tot sobre tu i en canvi els altres ho desconeixen tot. has fet i saps fer-ho.
Perquè això sigui així, el currículum ha de ser breu, concís, ben fet, comprensible i organitzat.
El currículum ha de tenir diversos apartats: dades personals, formació acadèmica, experiència professional, idiomes que saps, informàtica que coneixes i finalment empreses i noms de persones amb qui es pot contactar per demanar referències teves.
L'entrevista
És molt important la primera imatge que capti de tu la persona que t'entrevisti. La forma de vestir ha de ser natural. tenir en compte que per segons quines feines hi ha empreses que eviten contractar persones que llueixen el cos massa tatuat.
Perquè el teu entrevistador o entrevistadora es faci una idea de la persona que té davant, que ets tu, el que vol és contractar algú que després no resulti ser un altre. Mostra't tal com ets. que serà clau per passar o no, el procés de selecció.
Si has passat alguna mala experiència en altres entrevistes pensa que tan sols va ser una experiència que ara et pot servir de molt a la següent entrevista.
Prepareu l'argumentació abans de l'entrevista.
Has de saber les teves veritables respostes. No t'aprenguis de memòria una resposta preparada: se n'adonaran.
Has de saber exposar i respondre adequadament: to, volum, claredat de la veu, fluïdesa...
Interessa't per l'empresa, quina és la seva activitat i quin lloc de treball exerciries si t'admeten.
Quines qualitats requereix el lloc a cobrir.
Les tasques que shan de realitzar.
Les responsabilitats que comporta.
De qui dependràs.
Possibilitats de formació i promoció.
Exigències del lloc: horaris, calendari anual.
Mostra interès i escolta atentament i demana que t'expliquin els aclariments que necessitis.
No intentis enganyar, però respon amb astúcia, sense mentir.
Reformula positivament traspassant allò negatiu a positiu.
Sigues una persona sincera i autèntica en la mesura del possible, el que és raonable i sobretot del que és convincent. Recorda que davant de perfils similars escolliran la persona que mostri més interès pel lloc.
A les empreses els interessen els èxits aconseguits per poder valorar un nou possible col·laborador. És per això que has de recordar també, com a complement a les respostes que t'hauràs preparat, tres situacions personals de la teva vida en què hagis aconseguit èxits personals o professionals .Et servirà per explicar en cadascuna d'aquestes situacions la teva actitud i l'assoliment aconseguit.
Prepara't a respondre sense acritud preguntes crítiques que poden fer referències
|